SEO AUDIT



SEO zorgt ervoor dat je beter scoort in organische zoekresultaten (niet-betaalde). Door in te zetten op SEO zal de website op lange termijn hoger scoren in zoekmachines en de juiste bezoekers aantrekken.

SEO Audit

Vooraleer we een dergelijk traject op poten kunnen zetten, maken we een analyse van de website en bekijken we waar er verbetering mogelijk is. Dit gebeurt op 3 niveau’s:

  • Inhoudelijk: Is de aangeboden content gebaseerd op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw product(en) of dienst(en)?
  • Structureel: Hoe is de website opgebouwd? Op welke manier navigeren bezoekers door je website en waar loopt het fout?
  • Technisch: Zijn je URL’s zoekmachinevriendelijk? Op welke manier worden pagina’s met elkaar gelinkt? Is er duplicate content aanwezig? Is de sitemap goed opgebouwd? Is er structured data aanwezig? Etc.

SEO Plan van aanpak

Met de informatie die tijdens de audit verzameld wordt gaan we verder aan de slag en bepalen we welke stappen ondernomen moeten worden. We stellen een lijst op met werkpunten op SEO-vlak. Wat kunnen we technisch of inhoudelijk veranderen om de SEO-score te verbeteren, of waarop kan je best letten wanneer je zelf content creëert?

Afhankelijk van de doelstellingen en het budget zetten we een gepersonaliseerd traject op poten met vooraf gedefinieerde succesindicatoren.

Onze toolkit

Uiteraard bestaat er ook een ruim aanbod aan tools die je kunnen bijstaan in je SEO-strategie. Voor elk aspect van je plan zal een bepaalde tool beter geschikt zijn dan een andere. Binnen Humix maken we gebruik van onderstaande SEO tools:
– MOZ
– SemRush
– AdWords Keywords
– Google SearchConsole
– Screaming Frog
– SEO Checker
– …

SEMrush