KEYWORD RESEARCH



Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in het zoekgedrag van de online consument en geeft je een objectief idee van hoe de consument zoekt naar jouw producten of service. Door de bestaande content op de website, de ambities, het actuele zoekgedrag van gebruikers en de concurrentie samen te brengen krijgen we een zicht op welke keywords interessant en relevant zijn voor jouw website.

Het begin van een strategie

Een zoekwoordenonderzoek vormt de basis voor de strategie die op verschillende vlakken ingezet kan worden om de juiste bezoekers aan te trekken met waardevolle content. Eens we weten wat interessante zoekwoorden zijn om op in te zetten kan er gericht gewerkt worden naar het verbeteren van het organisch verkeer naar de website.

De strategie vormt de basis voor verschillende stappen die binnen een optimalisatietraject genomen kunnen worden zoals:

  • On-page optimalisaties
  • Conversie optimalisatie
  • Configuratie en optimalisering van SEA campagnes
Aandachtspunten

Bij een zoekwoordenonderzoek worden de volgende parameters gecombineerd om tot een realistische keywordstrategie te komen:

  • Frequentie: zoekwoorden die veel gebruikt worden binnen de zoekmachines
  • Positie binnen zoekmachines: zoekwoorden die hoog scoren
  • Conversieperspectief: zoekwoorden die leiden tot een lead of verkoop
  • Clickfrequentie: zoekwoorden die tot veel clicks leiden
  • Concurrentiepositie: zoekwoorden met veel of weinig concurrentie
  • Gedragsperspectief: zoekwoorden die leiden tot wenselijk gedrag