USER EXPERIENCE



Als UX architecten plaatsen wij de gebruiker centraal en gaan we uit van het User Centered Design principe. Door van bij het begin van een ontwikkeltraject gebruikersfeedback op te nemen, kunnen we een optimale gebruikerservaring creëren. Wij helpen je graag bij:

UX Analyse

De UX analyse geeft inzicht in de eindgebruikers, taken, content en de omgeving waarin de applicatie gebruikt wordt. D.m.v. gebruikersonderzoek, content- en taakanalyse worden de behoeftes in kaart gebracht.



Persona’s

Persona’s worden opgesteld om een duidelijk beeld te krijgen van de eindgebruikers van je website. Het gaat om fictieve personen die telkens een bepaalde doelgroep vertegenwoordigen, en zo fungeren als ‘stand-in’ voor de echte eindgebruiker.

Customer Journey

Een Customer Journey Map toont de interacties tussen de klant en de website/applicatie stap voor stap. Dankzij deze methode krijgen we inzicht in de manieren en de momenten waarop de gebruiker in contact komt met de website/applicatie.



Informatie Architectuur

De informatie architectuur bepaalt de structuur van de applicatie of website. De content- en taakanalyse worden hier omgezet naar een interactie ontwerp en een algehele structuur.

Wireframing

Wireframes visualiseren hoe de applicatie er uit zal gaan zien en hoe de user interface opgebouwd zal worden. Wireframes kunnen evolueren tot een prototype van de applicatie en zo ingezet worden bij gebruikerstesten.



User testing

Vroeg en regelmatig testen en feedback verzamelen stelt ons in staat om een goede user experience te bekomen. Gebruikerstesten, structuurtesten, klik analyses, A/B testen… geven inzicht in hoe eindgebruikers de applicatie gebruiken.