DIGITAL ANALYTICS MATURITY MODEL



Het Digital Analytics Maturity Model is een theoretisch framework, uitgewerkt door St├ęphane Hamel, dat organisaties helpt om de discussie aan te wakkeren rond digitale data.

Aan de hand van een vragenlijst, wordt de huidige maturiteit van de organisatie in kaart gebracht. Het resultaat toont het verschil aan tussen de digitale ambitie en de werkelijke situatie. Dit is tevens het vertrekpunt van een stappenplan dat helpt om die ambities waar te maken.

Het Digital Analytics Maturity Model…

  • Is eenvoudig in te vullen en neemt slechts 5 minuten in beslag. Iedereen binnen het bedrijf kan dit doen.
  • Is een handig communicatiemiddel om verandering in de organisatie te bevorderen aangezien de assesment door iedereen ingevuld kan worden.
  • Bevat een benchmark waardoor je de resultaten van je eigen bedrijf kan vergelijken met bedrijven in dezelfde sector of van vergelijkbare grootte.

  • Toont aan waar er nog ruimte voor verbetering is op het vlak van kennis bij werknemers, uitwerken van processen en inzetten van tools. Dit allemaal op basis van de Analytics doelstellingen binnen je bedrijf.
  • Helpt bij het bepalen van een roadmap die je organisatie helpt groeien in zijn digitale maturiteit.

Doe de test!

Benieuwd op welk maturity level jouw organisatie zit? Doe zelf de test aan de hand van de online vragen lijst.

Ga naar de test