CHANNEL PERFORMANCE



Een site krijgt bezoekers via allerlei kanalen, organisch verkeer, direct verkeer, betaald verkeer etc. De bezoekers weten je te vinden, maar de conversie blijft laag… Alle kanalen worden ingezet om meer bezoekers te generen, kosten noch moeite worden gespaard, maar eenmaal op de site verlaten ze deze weer. Door te monitoren welke kanalen welke waarde brengen kunnen we de conversie van de kanalen en de uitgaven optimaliseren en de ROI verhogen.

Humix richt zich op het rendement

Bezoekers vanuit de verschillende kanalen gedragen zich vaak anders. Vanuit AdWords komt men vaak met een bepaald doel, organisch verkeer oriënteert zich meer en vanuit de social media kanalen wil men vaak snel kijken naar het laatste nieuws of de nieuwe productupdates.

Al deze kanalen worden door Humix bekeken, welke campagnes wel of niet scoren, waarom een mailcampagne beduidend beter werkt, hoe de landingen vanuit social media gaan, etc. Humix zal met antwoorden komen waarna er een strategisch plan zal worden gemaakt om de kanalen beter te laten scoren.

KPI gedreven optimalisering

Online KPI’s vormen de basis van alle optimalisaties, op die manier kunnen budgetten gericht ingezet worden om de doelstellingen te behalen. De KPI’s zullen zorgvuldig worden samengesteld om deze daarna meetbaar te maken om de performance te kunnen monitoren en te optimaliseren.