CONVERSIE OPTIMALISATIE



Conversie optimalisatie richt zich op het optimaliseren van het rendement uit bestaande bezoekers. Daar waar zoekmachine optimalisatie en zoekmachine advertenties grotendeels gericht zijn op het aantrekken van bezoekers en het sturen van (kwalitatief) verkeer naar een website, richt conversie optimalisatie zich juist op de bezoekers die de website al heeft.

A/B Testing

Bij A/B testing vergelijken we twee versies van een webpagina of element om te ontdekken welke versie het beste resultaat oplevert. Zo kunnen meerdere versies van een design, tekst of call to action onderzocht worden met gebruikers.



Channel performance

Een site krijgt bezoekers via alle kanalen, organisch verkeer, direct verkeer, betaald verkeer etc. Door de prestaties van deze kanalen op te volgen en bij te sturen kunnen we deze gericht inzetten voor het bereiken van de online doelstellingen.

Funnel optimalisatie

Om de conversieratio zo hoog mogelijk te krijgen zal er gekeken worden naar kansen om de funnel te verbreden. Hoe meer bezoekers in de funnel, hoe groter de kans op een conversie.